23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

24 november 2010

72. Harry Potter 7a

En de vijfde keer dit jaar naar de bios, en wel naar 'Harry Potter and the Deathly Hallows, part 1'!

Vorige week woensdagnacht (00:01) ben ik met Jouke naar de nachtpremière van deze film geweest. Het leek ons leuk om eens midden in de nacht naar een film te gaan, en dan vooral een film waar we allebei erg naar uitkeken.

Voor degenen die dit niet wisten (oftewel onder een steen hebben gebivakkeerd), de verfilming van het zevende en laatste deel uit de Harry Potter reeks is in twee delen opgesplitst. Dit was dus het eerste deel, in de zomer van 2011 komt het tweede deel in de bioscopen.



Om de lol niet te verpesten voor degenen die nog niet naar deze film zijn geweest, zal ik gewoon zeggen dat ik het een ontzettend goede verfilming vond, misschien wel de beste tot nu toe. De regisseur heeft zich heel erg aan het boek gehouden en de sfeer van angst en onzekerheid heel goed overgebracht. Ik heb moeten lachen, huilen en zelfs een keer moeten gillen (bij zo'n echt schrikmoment waarvan je weet dat het eraan komt, en dan toch schrikt.. !) - en ik wil eigenlijk nog wel een keer.

In ieder geval ben ik al een heel eind op weg met dit doel (minimaal 5 keer per jaar naar de bioscoop), aangezien ik sinds maart nu al 5 keer ben geweest. Dit jaar hoop ik nog naar 'Rapunzel' (de nieuwe Disneyfilm) met mijn nichtje, en eigenlijk wil ik ook nog graag naar 'haar naam was Sarah', omdat ik het boek zo mooi vond. Misschien moet ik dit doel maar iets moeilijker maken...

Geen opmerkingen: