23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

27 november 2010

13. Verhuizen... of toch niet ?!

Na mijn enthousiaste blog van 22 september heb ik nu wat minder enthousiast nieuws: het Rotterdamse huis gaat namelijk niet door.

De meeste mensen wisten dit inmiddels al, maar ik wilde het hier ook nog even wereldkundig maken, aangezien dit toch één van mijn doelen is. Na veel getouwtrek (gaat NHG nu wel of niet akkoord, kan het huis ook zonder korting verkocht worden, kan een bepaalde clausule uit de overeenkomst, etc.) is gebleken dat we om verschillende redenen de hypotheek niet rond kunnen krijgen. Dat is zuur, aangezien we ons de laatste tijd toch erg verheugd hadden op ons nieuwe huis. We hebben er dan ook wel even een kater aan over gehouden.

Toch heeft dit hele proces ook voordelen gehad. We weten nu hoe 'een huis kopen' in elkaar steekt, dus de volgende keer (als het hopelijk wel lukt) zijn we wat meer ervaren. Ook hebben we ons nu gerealiseerd dat een koophuis in ons geval echt een betere investering is. We hebben dan ook besloten om rustig verder te blijven kijken naar een leuk appartement in Rotterdam, dus hopelijk kan ik over een aantal maanden hier alsnog melden dat we een huis hebben gevonden!

1 opmerking:

Kim zei

Wat jammer voor je!
Succes met de zoektocht naar een leuk appartement in Rotterdam.