23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

24 november 2010

34. Sporten


Voor dit doel is het de bedoeling dat ik gemiddeld minimaal één keer per week sport. De eerste maanden was dit gemakkelijk vol te houden - ik heb de hele zomer minimaal eens per week hardgelopen, en meestal wel twee keer.

Na de zomer is hier echter een beetje de klad in gekomen (ik hou niet van regen, sneeuw en kou, waardoor ik erg moeilijk de moed kan vinden om buiten te gaan lopen), waardoor ik nu wat achter loop op dit doel.

Ik heb deze week echter ontdekt dat er een nieuwe Yoga-studio is geopend in Spijkenisse (NJOYoga), waar ik meteen een proefles heb gereserveerd. Ik heb vorig jaar een tijdje Yoga gedaan, wat ik erg leuk vond. Ik wilde echter liever iets actiever en zocht dus een vorm van yoga of pilates waarbij ook lichamelijke inspanning een rol speelt. Toen heb ik bijna een jaar het zogenaamde 'bodybalance' gedaan, een combinatie van yoga, pilates en tai chi. Dit vond ik heerlijk om te doen. Ik moest er helaas mee stoppen omdat de lessen verplaatst werden naar een voor mij ongunstig tijdstip. Weer op zoek naar iets anders!

De nieuwe yogastudio biedt hopelijk uitkomst. Er worden verschillende vormen van yoga gegeven, waaronder twee soorten waarbij de nadruk ligt op lichamelijke inspanning. Vanavond heb ik een proefles hot&fit yoga. Dit is een actieve vorm van yoga in een ruimte van 40 graden Celcius. Ik ben erg benieuwd en hoop dat het bevalt, zodat ik ook in de winter minimaal eens per week iets aan lichamelijke inspanning kan blijven doen. Deze lessen worden bovendien op vier verschillende tijdstippen per week gegeven, waardoor ik eigenlijk iedere week wel een les zou moeten kunnen volgen.

Ik laat weten hoe het bevalt!

Geen opmerkingen: