23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

6 februari 2012

Update: Culinair!

Hierbij dan de update in de categorie 'culinair'!

#45: 10 verschillende taarten bakken (5/10)
Inmiddels ben ik op de helft van dit doel! Afgelopen december werd Sinterklaas bij mij en Jouke thuis gevierd, en Vivian vond dit een goede gelegenheid om een taart te bakken. Zij koos voor het recept van Chandler's 'could this be anymore fattening' Cheesecake, dus hebben we een kwarktaart gemaakt. Helaas bleek het recept niet helemaal te kloppen, want ondanks dat ik de taart een kwartier langer in de oven heb gehad dan eigenlijk moest, was hij uiteindelijk nog niet voldoende stevig geworden. Dit mocht de pret echter niet drukken: de taart was lekker en vooral Vivian heeft er erg van genoten.

Lekker!












#49: Uit ieder kookboek twee recepten maken (11/18)
Dit doel schiet inmiddels behoorlijk op. Dit komt echter deels doordat ik onlangs twee kookboeken heb weg gedaan.. dit waren kookboeken waarin ik eigenlijk geen leuke recepten kon vinden om te proberen. Inmiddels staat het lijstje er zo voor:

- 1000 recepten: de snelle keuken (2/2)
- Antipasti (2/2)
- Elke dag lekker (1/2)
- Jamie Oliver: The Naked Chef (0/2)
- Koken met Friends (2/2)
- Koken met de wok (0/2)
- Mediterrane keuken (2/2)
- Smakelijke Salades (1/2)
- Jamie's Amerika (1/2)

Op dit moment heb ik vooral zin om meer dingen te maken uit het 'Jamie's Amerika', wat natuurlijk vooral komt door onze geplande reis. Ik ben van plan nu elke week een recept te maken, dan heb ik dit doel ook snel voltooid!

#56: Een maand lang niets kopen in de kantine of op het station
Dit doel was een grotere uitdaging toen ik nog meerdere malen per week naar college of stage moest. Inmiddels werk ik thuis hard aan mijn scriptie en kom ik niet zoveel meer op treinstations, waardoor dit makkelijker haalbaar werd. In december en januari heb ik helemaal niets gekocht, dus dit doel is nu ook voltooid!

#57: Alle Knorr wereldgerechten proberen (10/20)
Toen ik begon met deze blog, had Knorr een website waarop gewoon 25 wereldgerechten vermeld stonden. Inmiddels zijn er nieuwe gerechten bij gekomen en sommige zijn uit het assortiment verdwenen. Daardoor kan ik van mijn oorspronkelijke lijst niet meer alle gerechten maken en heb ik de lijst aan moeten passen. Ik heb nu alle wereldgerechten die voor 2-3 personen zijn, als nieuwe lijst. Daardoor zijn er sommige afgevallen die ik al had gemaakt, maar zijn er ook weer nieuwe bijgekomen. Dit leek me het meest eerlijk. Ik ben nu dus op de helft, de wereldgerechten die ik nog wil maken zijn de volgende:

2. Argentijnse Beef Chimichurri
5. Griekse Moussaka
7. Indiase Kip Tandoori
8. Italiaanse Lasagne Bolognese
9. Italiaanse Lasagne Napolitana
11. Japanse Teriyaki
14. Mexicaanse Taco's
15. Russische Stroganoff
18. Thaise Kip Siam
20. Zuid-Afrikaanse Boboti

Sommige van deze heb ik nog nooit geprobeerd, sommige heb ik al eens gegeten, maar dat was voor dit project. Het is in ieder geval geen straf om ze nog eens te proberen, hoewel ik inmiddels eigenlijk steeds minder en minder pakjes e.d. gebruik bij het koken.

De volgende update? Uitstapjes!

Geen opmerkingen: