23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

28 februari 2012

#49: Jamie's Amerika


Zoals te zien is, ben ik de laatste weken druk bezig met doel #49. Gisteren heb ik weer een recept klaargemaakt, één uit het kookboek 'Jamie's Amerika' van Jamie Oliver. Eerder maakte ik al zijn 'Killer Mac&Cheese'. Deze keer koos ik voor de 'Omelet Gordon Bennett'. Deze typisch Amerikaanse omelet wordt meestal met forel klaargemaakt, maar Jamie Oliver geeft er zijn eigen draai aan door er makreel voor te gebruiken.

In eerste instantie was ik een beetje huiverig om makreel klaar te maken, aangezien ik dit nog nooit had gedaan.  In de supermarkt bleek echter dat ik deze vis daar gewoon schoongemaakt en gerookt kon krijgen, geen probleem dus. Hoewel ik wel wat moeite moest doen om de vis uit de klauwtjes van onze kater te houden, belandde deze dus zonder al teveel gedoe in de pan.

De omelet is eigenlijk bedoeld om met een salade te serveren, vanwege de weinige groente die erin gaat, maar ik koos ervoor om champignons en paprika's toe te voegen aan het recept. Het resultaat was een heel gevulde omelet, die we hebben gegeten met daarbij een stuk ciabatta. Het was erg lekker! Zelf was ik er nog nooit op gekomen om een visomelet te maken, dus ik heb meteen weer wat ideeën opgedaan. Geslaagd dus!



Nog vier recepten te gaan!

Geen opmerkingen: