23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

16 februari 2012

#9: Master in Educational Studies halen


Inmiddels ben ik nu zo'n 1.5 jaar bezig met mijn master in Educational Studies (Onderwijskunde). Ik vond het nu tijd voor een update, mede omdat ik net mijn laatste cijfers heb binnen gekregen.

De master Onderwijskunde bestaat uit verschillende onderdelen. Ten eerste zijn er gewoon vakken (cursussen) om te volgen. Deze heb ik, nu ik dit laatste cijfer heb binnen gekregen, allemaal afgerond. Het gaat om deze vakken (het door mij behaalde cijfer staat er achter):

- Practice of Empirical Research (gevorderde statistiek) - 6
- Professional Development: Mentoring & Coaching (leren in een professionele context) - 7
- Development & Evaluation of Educational Programs (ontwikkeling van onderwijsprogramma's en interventies) - 7
- Professional Development: Learning (leren in een professionele context) - 8
- Learning, Cognition & The Brain (neurologische aspecten van leren) - 8.2

Deze vakken leveren allemaal 5 ECTS (studiepunten) op, dat zijn er totaal dus 25. Naast het volgen van vakken is een onderdeel van de master Onderwijskunde het lopen van een stage van een half jaar. Dit heb ik gedaan in de eerste helft van 2011 en dit onderdeel is dus ook afgerond. Hiervoor krijg je 15 ECTS, totaal zijn dat er nu dus 40.

Ik heb nog steeds 40 ECTS, want de overige 20 studiepunten zitten in het uitvoeren van een masteronderzoek en het schrijven van de bijbehorende thesis, ofwel masterscriptie. Daarmee ben ik bezig sinds september.

Inmiddels heb ik mijn onderzoek uitgevoerd en ben ik druk bezig met het schrijven van de scriptie. Dit komt vooral neer op héél veel literatuur lezen, schrijven, herschrijven, nóg meer literatuur lezen, weer schrijven, weer herschrijven... maar uiteindelijk wordt het wat =P. Op dit moment ben ik bezig de (hopelijk) definitieve versie van mijn introductie (literatuuronderzoek) en methoden (de opzet van het onderzoek) te schrijven. Ook werk ik aan de statistische bewerking van mijn data. Als dit klaar is, kan ik de resultaten weergeven in de scriptie, en hoef ik alleen (nouja, alleen...) nog maar de discussie te schrijven. En dan... klaar!

Ik wil proberen in februari klaar te zijn met de introductie en methoden, en de data geanalyseerd te hebben. Dan kan ik in maart hopelijk resultaten en discussie schrijven. Ik hoop voor Pasen klaar te zijn, duim met me mee!


Geen opmerkingen: