23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

9 februari 2012

De Kritische Blik

Nu er nog minder dan 300 dagen te gaan zijn, vond ik het tijd worden voor een kritische blik op de doelenlijst. Het is interessant te zien hoe dingen waarvan ik bijna twee jaar geleden dacht er 'zeeën van tijd' voor te hebben, nu plotseling moeilijk worden. Hierbij een aantal doelen die ik niet meer ga halen, en waarom. Ik heb besloten er geen doelen meer voor in de plaats te zetten, daar is de rest van het project te kort voor geworden. Deze schuiven echter gewoon door naar het 'misschien ooit nog...' lijstje.

#11: Een baan vinden
Toen ik met dit project begon, was ik nog bezig met mijn bachelor en wist ik nog niet hoe zwaar een master zou zijn. Inmiddels weet ik dat wel: zwaar! Voor de master Onderwijskunde staat officieel één jaar. Echter, en dit is een quote van één van mijn docenten: 'ik doe dit al 30 jaar en heb nog nooit een student deze master in één jaar zien afronden'. Met deze opmerking in mijn achterhoofd begon ik mijn master. Al snel bleek waar het grootste knelpunt zat: volgens het studierooster is het de bedoeling dat je in de tweede helft van het masterjaar zowel je stage als je scriptie afrondt, alsmede de gewone vakken van het cursusjaar volgt. Als je beide onderdelen (stage / scriptie) echter goed wilt doen, zoals ik, dan is het vrijwel onmogelijk om dit gelijktijdig te doen. Beide onderdelen kosten zó enorm veel tijd en zijn zo intensief, dat bijna alle studenten besluiten één van de twee door te schuiven naar een tweede masterjaar. Zo ook ik: ik heb in het eerste jaar alle cursussen en mijn stage afgerond, en ben nu dus bezig met mijn scriptie. Ik hoop alles af te ronden voor 23 maart (de eerstvolgende afstudeerdatum), maar dit zou ook nog wel eens krap kunnen worden.

Aangezien ik dus een jaar langer over mijn studie heb gedaan dan verwacht, en we nu ook nog eens een reis van drie maanden hebben gepland, is het gewoon niet meer haalbaar om binnen de gestelde termijn van dit project ook nog een baan te vinden. Ik vind dit verder geen probleem, die baan komt heus nog wel!


#15: De eethoek vervangen
#17: Een nieuwe stereo-installatie kopen 
#63: Een balletvoorstelling bezoeken
#84: Een abonnement op een tijdschrift nemen
#85: Een massage nemen 


Deze doelen zijn inmiddels niet meer haalbaar, vanwege het feit dat Jouke en ik enorm aan het sparen zijn voor onze reis. Dit zijn in feite luxeartikelen, waar we best nog een paar maanden zonder kunnen. Vooruit, we hebben dan niet meer de mooiste eetkamerstoelen (en we hebben helemaal geen stereo..), maar het geld dat we besparen door deze zaken niet te kopen, steken we in iets wat ons veel meer waard is. Het is dan nu wel even zuinig aan doen, maar wat we er uiteindelijk voor terug krijgen is belangrijker dan mooie stoelen.




#83: Weer beginnen met dansen
Ik heb van jongs af aan eigenlijk altijd dansles gehad. Ballet, jazzballet, hiphop, streetdance, stijldansen... noem maar op, ik heb bijna alles gedaan. Ik heb daar altijd heel erg van genoten en zou graag weer beginnen met dansen. Nu heb ik echter zo'n 1.5 jaar geleden yoga (en dan met name Hot&Fit yoga, een soort Bikram, en poweryoga) ontdekt, en inmiddels ga ik twee keer per week naar de studio en oefen ik tussendoor ook nog thuis. Hoewel ik nog steeds graag weer zou dansen, geniet ik op dit moment zo erg van yoga, dat ik geen extra sport meer nodig heb. Ik ben wel van plan om later weer iets met dansen te gaan doen, maar heb er op dit moment geen behoefte meer aan.



Helaas kan ik deze zeven doelen dus niet meer behalen binnen de termijn van 1001 dagen. Ik zie het echter niet als een verlies: dit komt heus nog wel. Misschien niet nu, misschien niet in deze laatste 300 dagen, maar ach, daarna komen er weer 1001! (Tenzij dat hele gedoe met de Maya's en 2012 uitkomt. Dan wordt het krap.)

Geen opmerkingen: