23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

17 januari 2012

Sport & Spel

Hierbij de volgende blog in de serie updates, aangezien mijn zusje Vivian mij er al meerdere malen aan heeft herinnerd dat 'die dagelijkse blogs niet echt dagelijks zijn'. Waar ze gelijk in heeft, natuurlijk. ;-)

Ik kies hier voor een update van de categorie 'Sport&Spel' in plaats van 'Culinair' omdat ik voor de laatste categorie foto's wil toevoegen en de batterijen van de camera zijn leeg =P. Ik ga vanavond even op strooptocht door het huis voor nieuwe batterijen en dan hoop ik morgen te kunnen bloggen over mijn voortgang op dat gebied.

Doel #37 en #39
Helaas heb ik deze beide doelen moeten afstrepen omdat ik ze niet meer kan voltooien. Ik heb sinds begin december behoorlijk last gekregen van mijn knieën, en een tripje naar de huisarts vertelde mij dat deze overbelast zijn. Dat betekent dat ik de eerste maanden niet mag traplopen en geen sporten mag beoefenen die belastend zijn voor mijn knieën. Hoewel ik ervan uit ga dat deze blessure (hopelijk snel) weer gewoon overgaat, wil ik mijn knieën niet bewust verder gaan belasten door te gaan hardlopen en door een maand bewust alleen maar trappen te lopen. Wel jammer, want Jouke heeft zich opgegeven voor het lopen van de 10KM tijdens de marathon in Rotterdam, en ik zat erover te denken om ook mee te gaan doen. Helaas gaat dat nu dus niet. Deze twee doelen kan ik dus, buiten mijn schuld, niet meer halen.

Doel #40: Tien verschillende bordspellen spelen
De meeste mensen die mij kennen, weten wel dat ik erg van spelletjes houd. Ik wil graag winnen, krijg dollartekens in mijn ogen tijdens Monopoly en word bloedfanatiek tijdens een spelletje Napoleon (een moderne variant op het ouderwetse 'Wie ben ik'). Dit doel had ik in het leven geroepen om eens wat nieuwe spellen te proberen, en dat is gelukt! Het doel is inmiddels voltooid. Hierbij de lijst met gespeelde spellen:

1. Monopoly (een oude vertrouwde en één van de leukste spellen ooit)
2. Scrabble (hoewel ik dit sinds Wordfeud eigenlijk nooit meer IRL speel)
3. Party &Co (als kind had ik hiervan de junior editie, inmiddels heb ik ook kennis gemaakt met de volwassen en 'Extreme' editie, leuk!)
4. Napoleon (een echte aanrader: zorgt met een groep vrienden gegarandeerd voor lachbuien en frustratie, als je teamgenoten maar niet op een woord komen dat jij toch écht héél duidelijk omschrijft)
5. Friends-spel (een spel om je vrienden beter te leren kennen, leuk om met mensen te doen als je ze nog niet heel goed kent)
6. IQ-game (een kortere variant op Triviant, met meer echte kennisvragen in plaats van trivia)
7. Hints (hilarisch.)
8. Triominos (altijd leuk). 
9. Carcassonne (een recente ontdekking van mij en Jouke - we wonnen dit spel via mijn ouders, die meespelen met de Vriendenloterij. Een heel strategisch spelletje! We gaan zeker voor een uitbreidingsset.)
10. Stratego (tja. Hier ben ik niet echt goed in. En ik kan nooit de verschillende poppetjes uit elkaar houden.)

Geen opmerkingen: