23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

1 december 2010

56. Een maand lang...

... niets kopen in de kantine (van de universiteit) of op het station.

Uit gemakzucht gebeurt het regelmatig dat ik, in plaats van brood of een salade mee te nemen, een lekker broodje (meestal een bruine ciabatta met mozzarella, basilicum en gedroogde tomaatjes) koop op het station. Nu is dit wel vreselijk lekker, maar het is ook een dure en niet zo gezonde gewoonte. Daarom wil ik proberen in de maand december niets te kopen op het station of ergens anders in de kantine. Ik heb bewust december gekozen om er een uitdaging van te maken - gezien het feit dat ik gek ben op speculaas en er op dit moment overal speculaasbroodjes, -koeken, -ijs, en -gebak wordt verkocht, gaat dit nog lastig worden.

Bovendien wil ik dit doel niet beperken tot eten, maar ook tot andere niet-noodzakelijke zaken. Station Leiden is vorig jaar verbouwd tot 'Het Nieuwe Station van Nederland' - wat volgens mij alleen maar betekent dat er nu heel veel winkels zitten. Het gebeurt regelmatig dat ik tijdens het wachten op de trein 'even' de Hema, Pieces, Vila, SissyBoy, AKO of FRS in loop - en iets te vaak kom ik dan weer met een tasje van die winkel naar buiten. Ik wil dus ook proberen dit een maand lang niet te doen.

De regels:
- Op doordeweekse dagen geen lunch kopen, maar meenemen. Tussendoortjes eet ik doordeweeks al vrijwel nooit (die mogen uiteraard ook niet gekocht worden, maar dat is niet echt een verschil met nu). Wat wel gekocht mag worden: thee, koffie of andere dranken.
- Geen niet-eetbare dingen kopen op het station die niet noodzakelijk zijn. Dingen die ik daadwerkelijk nodig heb (bijvoorbeeld shampoo oid) mag ik uiteraard wel kopen - op het station of elders.

Het gaat dus echt om de doordeweekse dagen, als ik ook gewoon eten mee kan nemen in plaats van een lunch te kopen. Vandaag ben ik vrij, maar morgen moet ik precies rond lunchtijd vanuit Leiden naar huis, dus ik kan meteen beginnen!

Geen opmerkingen: