23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

2 december 2010

100. 10.000 Graankorrels doneren

Op de website www.freerice.com is het mogelijk om iets te doen voor het goede doel en gelijktijdig iets te leren. Op de site is het mogelijk om je Engelse vocabulaire te oefenen. Er wordt steeds een woord aangeboden, waarvan uit vier antwoordmogelijkheden het synoniem moet worden gekozen. Voor ieder goed antwoord worden er 10 rijstkorrels gedoneerd via het World Food Programme. De woorden lopen op in moeilijkheidsgraad (niveau 0-60), waardoor het na verloop van tijd vrij moeilijk kan worden om het juiste antwoord te kiezen. Bij ieder fout antwoord wordt het niveau weer een stapje makkelijker, zodat het een uitdaging wordt om het hoogste niveau te bereiken.

Voor dit doel wil ik proberen totaal 10.000 rijstkorrels te doneren op mijn account. Dat zijn dus 1000 goed beantwoorde vragen. Op dit moment heb ik 1070 rijstkorrels gedoneerd, en mijn hoogst behaalde niveau is nu level 24. Ik vind het grappig om te doen en een leuke manier om mee te werken aan het WFP.

Op naar de 10.000 ! (101, 1001, 10.000...!)

Geen opmerkingen: