23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

28 december 2010

72. Bios en Bios!

Het ziet er naar uit dat ik doel 72 (5 keer per jaar naar de bioscoop, totaal dus 15 keer) heel gemakkelijk ga halen. Ik ben de afgelopen week namelijk twee keer naar de bios geweest, wat de teller van dit jaar (geteld vanaf de start van dit project in maart) op 7 brengt.

Vorige week dinsdag ben ik met mijn oppaskind naar Dik Trom geweest. Ik verwachtte er eigenlijk niet veel van, aangezien Dik Trom één van de weinige kinderboeken is die ik nooit leuk heb gevonden. Wat ik echter niet wist, was dat de film geen verfilming van één van de boeken was, maar alleen gebaseerd op het personage Dik Trom. Dit bleek erg leuk te zijn! Dik Trom komt uit Dikkedam, een dorpje waar iedereen dik is. Zijn ouders hebben daar een Hotdog-kraam en krijgen de kans om in Dunhoven een restaurant te beginnen. En je raadt het al, in Dunhoven is iedereen dun. Dit levert leuke situaties op (denk aan een scene in de supermarkt van Dunhoven: er is alleen water en groente te koop) en zorgt voor een geslaagde film.



Vervolgens ben ik gisteren met Jouke en mijn nichtje Sanne wederom naar een kinderfilm geweest: Rapunzel (in de Efteling heet ze gewoon Raponsje, maar dit terzijde). Rapunzel is vanwege haar magische haar als baby door een heks ontvoerd en opgegroeid in een toren in the middle of nowhere. Wanneer een voortvluchtige dief zich in haar toren probeert te verbergen, besluit ze de kans aan te grijpen om eens iets van de wereld te zien. Dat is het begin van een avontuurlijke reis met alle echte Disney-kenmerken: grappig, ontroerend en de klassieke goed-tegen-kwaad strijd. Vooral de bijpersonages zijn in Rapunzel, zoals in veel Disneyfilms, erg sterk. Het paard Maximus steelt regelmatig de show, en de kameleon Pascal verandert in iedere scene op een passende manier van kleur. Dit in combinatie met veel heerlijke muziek (gecomponeerd door Alan Menken, die o.a. ook de muziek voor Belle & Het Beest, Aladdin, Pocahontas en De Klokkenluider v/d Notre Dame heeft gecomponeerd) levert een echte ouderwetse Disneyfilm met moderne technieken (3D!) op. Aanrader!

Geen opmerkingen: