23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

13 maart 2012

#54: Eten in de Euromast

De Euromast is misschien wel hét symbool van Rotterdam. De hoge toren is vrijwel overal in Rotterdam te zien en van daaruit heb je een prachtig uitzicht over de stad. Hoewel ik al twee keer op de Euromast was geweest, had ik er nog nooit gegeten.

Jouke en ik probeerden al zo'n twee jaar tijdens de restaurantweek een reservering te krijgen bij de Euromast, maar steeds waren we te laat, zat het al vol of kwam er gewoon iets tussen. Vorige week was het echter weer restaurantweek en was het ons gelukt een tafeltje te reserveren. Afgelopen vrijdag hebben we met een stel vrienden, negen in totaal, dan eindelijk bij de Euromast gegeten.

.... Viel dat even tegen.

Eerst maar even de positieve punten. 
Nouja, punten... er was eigenlijk maar één positief punt: het eten. Hoewel niet heel bijzonder of origineel, was het eten prima. We hebben drie lekkere gangen gehad, met vooraf een goede amuse. Daar was eigenlijk niets op aan te merken. Maar de rest...

Waarom het tegenviel 
De service. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n dramatisch slechte service meegemaakt in een restaurant. Om te beginnen werden we aan tafel bediend door een serveerster die ontzettend chagrijnig was. Nu gebeurt zoiets wel vaker, maar deze was werkelijk het toppunt. Ze liet wel erg duidelijk merken er geen zin in te hebben: de amuses werden op tafel gesméten, drankjes werden te laat of helemaal niet geserveerd, bestellingen verkeerd opgenomen, bij zowel voor- als hoofdgerecht kregen we niet allemaal tegelijk ons gerecht geserveerd... en de lijst werd langer en langer. Bovendien vergat ze ons even te vertellen dat het mogelijk was om helemaal naar boven te gaan in de Euromast, waardoor we een sprintje moesten trekken om dat nog mee te kunnen maken.

Het absolute toppunt kwam bij het dessert. De dessertwijn (waar we overigens al om moesten vragen, terwijl deze in het wijnarrangement zat en dus gewoon gelijktijdig met het dessert geserveerd had moeten worden) bleek vol vreemde stukjes te zitten. Eén van ons vroeg om een nieuwe fles en die kregen we ook netjes. Echter, op het moment dat de kelner iets over de wijn aan ons vertelde (met de woorden: 'de wijn hoort troebel te zijn'), kwam een andere ober aan tafel met de opmerking: 'Je hebt toch niet uit déze fles geserveerd? Daar zit kurk in!'. Juist.

Conclusie 
Jammer, jammer, jammer. Dit had zoveel beter gekund! Wij komen hier duidelijk niet meer terug.

Eén positief punt: doel #54 is voltooid!

Geen opmerkingen: