23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

2 april 2012

Culinaire Update

Hoewel ik even geen tijd heb gehad om te bloggen, heb ik natuurlijk wel weer verder gewerkt aan de doelen, en dan vooral op het culinaire front. Hierbij een update!

45. Griekse Yoghurttaart 
In maart was Jouke jarig en ter gelegenheid van zijn verjaardag heb ik weer eens een oude klassieker uit de oven getoverd: Griekse Yoghurttaart. Het recept voor deze taart heb ik jaren geleden een keer van internet geplukt en sindsdien is het altijd een succesnummer. Gedurende deze 1001 dagen had ik deze taart echter nog niet gemaakt, dus was het weer een nieuwe voor dit doel :).

Het is een hele lekkere en daarbij simpele taart. Het resultaat ziet er een beetje uit zoals boterkoek, en bestaat eigenlijk uit een mix van eieren, (veel) boter, (veel) suiker, vanille en Griekse yoghurt. Het is niet de meest gezonde taart (maar serieus, wie wil er nu ook een gezónde taart?!) maar wel een hele lekkere. Dat bleek ook wel uit het feit dat de taart op was voor ik er een foto van heb kunnen nemen..


49. Spaghetti/Krabsalade
Het tweede recept uit het kookboek 'Smakelijke Salades' heb ik vorige week gemaakt. Het was een spaghettisalade met krab. Ik heb er wel wat zaken aan toegevoegd, aangezien het oorspronkelijke recept aangaf dat er maar liefst '1 rode paprika' aan toegevoegd moest worden, en dat dit een maaltijdsalade was. Het spijt me, maar ik noem '1 rode paprika' niet echt voldoende voor twee personen.. laat staan voor 6, waar dit recept eigenlijk voor was! Ik heb dus zelf rucola, nog een paprika en tomaten toegevoegd om het gerecht wat groener te maken. Verder was het wel een lekker recept: gekookte spaghetti, nog warm geserveerd, met krab en verschillende kruiden. Met de extra toegevoegde groenten was het lekker, en aangezien wij eigenlijk nooit krab eten, was het ook leuk om dat eens uit te proberen. Voor herhaling vatbaar!

En hier heb ik wel een foto van!

Het 16e recept, nog twee te gaan!













57. Wereldgerecht: Beef Chimichurri 
Het volgende wereldgerecht uit de reeks heb ik twee weken geleden gemaakt: Argentijnse Beef Chimichurri. Het was een rijstgerecht met biefstuk en peultjes, en erg lekker! Er zat alleen een zakje amandelen bij, die ik vanwege mijn notenallergie niet kon eten. Volgens Jouke, die het hele zakje over zijn portie had gegooid, waren ze ook niet echt terug te vinden in het gerecht, dus ik geloof niet dat ik er iets aan heb gemist :P.

Wereldgerechten die ik nu nog moet maken:
- Indiase Kip Tandoori
- Lasagne Bolognese (ik kan me alleen niet voorstellen dat die lekkerder is dan degene die ik helemaal zelf maak... maarja, een doel is een doel :P)
- Lasagne Napolitana
- Mexicaanse Taco's
- Thaise Kip Siam

Het schiet al op!


Geen opmerkingen: