23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

15 februari 2012

#49: 'Elke dag lekker!'

Al eerder maakte ik uit het kookboek 'elke dag lekker' het recept 'kip met krokante korst'. Er was dus nog één recept te gaan, en gisteren heb ik gekozen voor 'tagliatelle met pijnboompitten en ansjovis'.

Tenminste: dat was het plan. In de supermarkt bleek de tagliatelle op te zijn (???), dus koos ik ervoor dit recept te maken met spaghetti. Maakt niet zoveel uit, alleen zijn de sliertjes iets dunner =P. Ik heb er bovendien een hele courgette en een half bakje champignons bij gedaan, want alleen wat pijnboompitten als groente vond ik toch wat magertjes...

Het was erg lekker! Het recept bestond dus uit pasta, met pijnboompitten en ansjovis, gebakken in knoflook, en geserveerd met parmezaanse kaas. Met de toevoeging van courgette en champignons en nog wat Italiaanse kruiden werd dit een heel lekkere maaltijd. Het was bovendien weer wat anders - meestal maak ik pasta met tomatensaus (wel allerlei verschillende soorten) of carbonara. Dit was een heel ander soort pasta, maar erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar. De ansjovis gaf er een lekkere bite aan. Wel was de groente een absolute must om toe te voegen, maar dat is geen probleem.

De foto is een beetje gek, maar ziet er lekker uit toch?!

Geen opmerkingen: