23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

9 oktober 2010

72. Inception.

Doel 72: vijf keer per jaar naar de bioscoop.

Ik had niet verwacht dat ik naar Inception zou gaan - it's just not my cup of tea. Jouke wilde er echter graag heen, maar hij had er zo lang mee gewacht, dat iedereen die wél wilde, er al was geweest. Daarom besloot ik om hem dinsdag te verrassen met kaartjes voor deze film, met het idee 'nouja, die twee uur overleef ik dan ook wel weer'.


Ik ben blij dat ik er ben geweest. Het is niet anders te omschrijven, deze film is gewoon cool. Geweldige special effects, een heel intrigerende verhaallijn en bovenal het geweldige acteren van de gehele cast (en vooruit, vooral van Leonardo DiCaprio natuurlijk =P). Het is wel een film waar je bij moet blijven - ik geloof ook niet dat ik alles volledig heb begrepen, maar daar is de dvd voor. Op een bepaald punt in de film verloopt het verhaal op vijf verschillende niveaus (dimensies) tegelijk - en je weet gedurende de film nooit meer helemaal zeker wat echt is en wat niet. Dit is meteen de kracht er van - je blijft je constant afvragen 'hoe het nu precies zit'.

Aangezien de film al meer dan 3 maanden draait, hadden wij verwacht alleen in de zaal te zitten. Niets was echter minder waar - de zaal was nog zeker half vol. Dit is natuurlijk al een teken dat het een erg goede film is. Dus, als je er nog niet geweest bent, ga dan nog - zelfs voor iemand die absoluut niet van dit soort films houdt, is dit een must.

Geen opmerkingen: