23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

17 oktober 2010

50. Fruit!

Aangezien ik vrij veel doelen heb waar ik langere tijd mee bezig zal zijn ('een maand dit', 'een week dat'), is het wel weer eens tijd om aan één van die doelen te gaan werken. Ik heb gekozen voor doel 50. Een maand lang elke dag fruit eten.

Voor veel mensen is dit een gewoonte en bovendien helemaal niet moeilijk. Voor mij ligt dit iets anders: ik ben allergisch voor veel soorten fruit, waardoor het lastig is om toch voldoende ervan te eten. Kort gezegd kan ik niet tegen steenvruchten (vruchten met een grote pit erin), sommige soorten citrusvruchten, appels (!) en peren. Wat ik wél kan eten is klein fruit (bramen, frambozen, druiven enzo), bananen en de meeste citrusvruchten.

Een probleem hierbij is echter dat veel van het fruit dat ik wel mag, óf heel duur is, óf maar in een beperkte tijd van het jaar verkrijgbaar (of allebei..). Ook is het niet echt mogelijk om een hele citroen te eten als fruit - ik kan dat althans niet =P. En ik houd niet van banaan. Hierdoor blijft de keuze erg beperkt.

Om dit tekort aan fruit op te vangen, eet ik wel dagelijks rauwkost (paprika, tomaat, komkommer, olijven enzovoort), maar dat is toch niet helemaal hetzelfde als fruit. Daarom heb ik besloten me deze maand eens te storen op het dagelijks eten van fruit. De gekozen tijd is niet helemaal toevallig - in oktober/november zijn de mandarijnen tenslotte het lekkerst, en die kan ik prima eten.

Het plan is als volgt:
* Dagelijks minimaal één stuk of 200 gram fruit te eten. Dit mag ook in de vorm van vers geperst vruchtensap.
* De periode: 16 oktober t/m 15 november.
* Mogelijke keuzes: mandarijn, grapefruit, ananas, druiven. Ook wil ik eens 'bevroren fruit' proberen, dit heb ik gezien in het vriesvak van sommige supermarkten. Ze hebben hiervan o.a. bramen en frambozen.

Ik ben gisteren begonnen met dit doel. Voor de eerste week heb ik mandarijnen & grapefruits in huis gehaald. Ik zal hier tijdens deze maand regelmatig bijhouden hoe het gaat en hoe het bevalt. En nu ga ik een grapefruit eten. =P

Geen opmerkingen: