23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

5 augustus 2010

30. The Giraffe and the Pelly and Me

Gisteren heb ik deel vier van 'de Aardkinderen' uitgelezen. Aangezien ik vandaag pas beschikking had over het vijfde deel (ik leen ze van mijn ouders en was gisteren niet in de gelegenheid deel vijf op te halen), leek het me leuk om tussendoor één van de kinderboeken uit mijn nieuwe Roald Dahl - box te lezen.

De keuze viel op één van de boeken die ik nog niet eerder gelezen had (ook niet in het Nederlands). Een echt kinderboekje, met nadruk op '-je' - het boek heeft maar liefst 73 pagina's. De titel?

The Giraffe and the Pelly and Me

Het verhaal:
Een Giraffe, een Pelikaan en een Aap beginnen een bedrijf, genaamd 'the Ladderless Window-Cleaning Company', ofwel LWCC, in een oude snoepwinkel. Een jongen van een jaar of acht, die al zijn hele leven droomt van die snoepwinkel, raakt met hen bevriend. Door samen te werken weten ze de ramen van het gigantische huis van The Duke of Hampshire te wassen, een diefstal op te lossen en de oude snoepwinkel weer in ere te herstellen.



Beoordeling:
Heerlijk. Typisch Roald Dahl, met verzonnen woorden ('Tinkle-Tinkle tree', 'Sugar Snorters'), onwaarschijnlijke gebeurtenissen en ontzettend leuke versjes. Een voorbeeld hiervan:

'We will polish your glass,
Till it's shining like brass,
And it sparkles like sun on the sea!
We are quick and polite,
We will come day and night,
The Giraffe and the Pelly and Me!'

Kortom, een erg leuk kinderboek voor kleine kinderen, maar zeker ook leuk voor (erg) grote kinderen..

Geen opmerkingen: