23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

1 augustus 2010

30. Kinderboeken Roald Dahl

Voor dit doel is het de bedoeling dat ik alle kinderboeken van Roald Dahl in het Engels lees. Als kind was ik ontzettend fan van deze schrijver: de avonturen van Matilda, Sjakie en de Heksen bleven mij boeien. (Ik vergeleek mezelf overigens altijd met Matilda, maar dan zonder de platinablonde moeder en telepathische vermogens. Ook werd ik niet opgesloten door de schooldirectrice in een hok vol spijkers, mocht je je daar zorgen over maken.).

Vandaag heb ik vervroegd mijn 23ste verjaardag gevierd. Van mijn ouders heb ik als cadeau een box gekregen met alle kinderboeken van Roald Dahl. Ik kan er naar blijven kijken, en kan niet wachten om te beginnen met lezen. Ik zal hier bijhouden welke ik wanneer lees (het duurt nog wel even voor ik kan beginnen, ik wil eerst de aardkinderen uitlezen). Om alvast een voorproefje te geven, hier een overzicht van de 15 kinderboeken en een foto:

1. The Magic Finger ('de Tovervinger')
2. Charlie and the Chocolate Factory ('Sjakie en de Chocoladefabriek')
3. Esio Trot ('Ieorg Idur')
4. Fantastic Mr Fox ('De Fantastische Meneer Vos'
5. Boy ('Boy')
6. Charlie and the Great Glass Elevater ('Sjakie en de Grote Glazen Lift')
7. The Twits ('De Griezels')
8. James and the Giant Peach ('De Reuzenperzik')
9. Danny, the champion of the world ('Daantje, de wereldkampioen')
10. George's marvellous medicine ('Joris en de geheimzinnige toverdrank')
11. Going Solo ('Solo')
12. The BFG ('De GVR')
13. Matilda ('Matilda')
14. The Giraffe and the Pelly and me ('De Giraffe, de Peli en ik')
15. The Witches ('De Heksen').

Geen opmerkingen: