23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

19 oktober 2010

49. Kookboek: 1000 Gerechten

Afgelopen maandag heb ik een gerecht gemaakt uit het kookboek '1000 gerechten voor iedere dag'. Hierin staan makkelijke en vooral snelle, maar toch originele, gerechten. Ik heb gekozen voor het recept 'Lasagne uit de Savoie'.

Mijn kennis van 'Savoie' besloeg niet meer dan '..dat is iets Frans, toch?', dus heb ik eerst maar eens opgezocht waar deze regio dan wel ligt. Savoie blijkt een Frans departement te zijn dat grenst aan Zwitserland. Waarom deze lasagne dan typisch 'savoiaans' (savoiees? savoois?) is, blijft een beetje een raadsel, maar dat mag de pret niet drukken.

Het recept was, typisch voor dit kookboek, heel gemakkelijk te maken. Omdat er echter geen groente aan te pas kwam (het bestond slechts uit lasagnebladen, bechamelsaus, spekjes en kaas), heb ik er zelf nog paprika's aan toegevoegd - die 200 gram groente van het voedingscentrum moeten we tenslotte serieus nemen =P.

Het resultaat is hieronder te zien op de foto. Het was, zoals Jouke zei, lekker voor de afwisseling (weer eens wat anders dan lasagne bolognese of napolitana), maar een beetje saai naar onze smaak. Ik wil het best nog eens maken, maar dan gaan er zeker wat meer ingrediƫnten (bijvoorbeeld paddestoelen of spinazie) doorheen. In ieder geval weer een recept er bij!

Geen opmerkingen: