23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

10 augustus 2010

Doel 6 en 7: Bachelor.

Aangezien deze doelen veel met elkaar te maken hebben, even een gezamenlijke blog. Om mijn bachelor Pedagogische Wetenschappen, richting Leerproblemen, te behalen, moest ik, zoals bij iedere studie, 60 ECTS per jaar halen, drie jaar lang. Totaal zijn dit dus 180 studiepunten.

In het derde jaar van mijn studie waren 40 studiepunten te behalen met cursussen, en 20 met het Bachelorproject. Voor dit project was het de bedoeling dat ik enige maanden meewerkte aan een onderzoek (in dit geval een onderzoek naar de rol van executieve functies bij het leren van jonge kinderen). Daarnaast moet ik zelf een literatuurstudie + wetenschappelijke studie uitvoeren, op basis van het onderzoek waaraan was meegewerkt.

Afgelopen juni heb ik het laatste tentamen behaald, waarmee de 40 studiepunten aan cursussen compleet waren. Ik heb in de periode november-april meegelopen met het onderzoek, en moest dus alleen nog de eindscriptie schrijven. Deze scriptie, met als onderwerp 'Relatie tussen het werkgeheugen en de rekenvaardigheid bij jonge kinderen', heb ik vandaag afgerond. Het heeft veel tijd en moeite gekost, waarbij vooral de statistische kant mij slapeloze nachten heeft bezorgd. Uiteindelijk is het gelukkig gelukt, en vandaag had ik het eindgesprek met mijn begeleidster, waarbij ik als beoordeling een 7 heb gekregen. Dit lijkt niet veel, maar de afdeling geeft vrijwel nooit hoger dan dat - dus ben ik er erg blij mee.

Met ingang van vandaag heb ik dus aan alle eisen van mijn bachelor voldaan, dus is zowel doel 6 als 7 voltooid. In september kan ik aan mijn master beginnen!

Geen opmerkingen: