23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

9 april 2010

37. Een half uur kunnen hardlopen

Van jongs af aan heb ik eigenlijk altijd wel gesport. Met name in de categorie 'dansen' heb ik vrijwel alles wel een tijdje gedaan (o.a. klassiek ballet, jazzballet, streetdance en stijldansen). Later kwam daar nog fitness bij, en tegenwoordig doe ik bovendien aan BodyBalance, een combinatie van yoga, pilates en tai chi.

Waar ik echter nooit goed in ben geweest, is hardlopen. Daarom vond ik dit wel een goede uitdaging voor mezelf: een half uur kunnen hardlopen, zonder pauze. Via de sportschool heb ik een beginnersschema gekregen, waarmee ik in 10 weken naar 20 minuten hardlopen kan gaan. Daarna kan ik dit met een volgend schema uitbouwen tot een half uur.

Vandaag ben ik begonnen met de eerste les, waarin ik nog slechts 5 minuten hoefde te hardlopen. Dit was wel een érg rustig begin, maar ach, zo blijf ik in ieder geval gemotiveerd. Ik ga hier in ieder geval mijn vorderingen bijhouden, en hoop dat ik over 10 weken kan melden dat ik het inderdaad 20 minuten kan volhouden.

2 opmerkingen:

Björn zei

Is dat zo'n schema waar de eerste oefeningen om en om wandelen en hardlopen zijn? Dan kan je op zich de eerste paar weken daarvan wel overslaan als je een beetje conditie hebt... Ik spreek uit ervaring ;-) (Batavierenrace)

Lauraa. zei

Jaa, dit is idd zo'n schema. Kan ook in prinipe die eerste weken wel overslaan, maar ik combineer het nu met cardio in de sportschool, dat doe ik er dan gewoon nog achteraan. Als het wat zwaarder wordt over een paar weken, ga ik over op alleen nog hardlopen. :)