23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

5 oktober 2011

Twee vliegen (doelen) in één hap... klap!


Doel 42 - Coquilles eten - en doel 46 - een Bloody Mary drinken - heb ik opgesteld omdat ik het leuk vind om nieuwe dingen uit te proberen. Dit geldt voor reizen naar voor mij onbekende bestemmingen, nieuwe ervaringen, maar ook voor nieuwe dingen qua eten en drinken.

Het idee van de coquilles ontstond door alle kookprogramma's van de laatste jaren. Bij programma's als 'Wie is de chef?!', 'Topchef' en 'Herrie in de keuken' worden regelmatig coquilles-saint-jacques (Sint-Jacobsschelpen) bereid. Ik vond dat er steeds heel lekker uitzien en wilde het daarom eens uitproberen.

Eigenlijk dacht ik hier helemaal niet aan toen ik op een avond de 'schaal- en schelpdierencocktail' bestelde als voorgerecht. Het bleek een heerlijke zachte mousse te zijn met hele zeevruchtjes erin, zoals garnalen, surimisticks en, jawel, coquilles. Ik vond het heerlijk! Ik heb altijd al erg van vis gehouden (vooral rauw, voor Sushi mag je me echt om 3 uur 's nachts wakker maken) en de laatste tijd ben ik ook garnalen (vooral de grote gamba's) steeds meer gaan waarderen. Deze zeevruchtencocktail was echt heerlijk.

Hier het bewijs op de foto:











Naast eten vind ik het ook leuk om nieuwe drankjes uit te proberen. Nu ben ik qua non-alcoholische, dagelijkse drankjes niet heel erg van de afwisseling - ik kom over het algemeen niet verder dan thee (veel thee), water en sporadisch een glas spa&fruit of ijsthee. Ik houd niet van frisdrank en drink heel weinig koffie. Ook op het alcoholische gebied ben ik niet echt van het uitproberen - ik drink voornamelijk wijn en af en toe, op feestjes of met vriendinnen, cocktails. Cocktails vind ik wel leuk om af en toe zelf te maken en wil ik ook wel graag uitproberen. Ik vroeg me al een tijdje af hoe een 'Bloody Mary' zou smaken - ik kon me de combinatie tomatensap/wodka niet echt goed voorstellen.

In Fuengirola, het Zuid-Spaanse plaatsje waar we zaten, bleek een heel leger Engelsen te huizen. Hierdoor waren er aardig wat Engelse Pubs die gerund werden door echte Britten. Het leek me leuk om daar een Bloody Mary uit te proberen. Het resultaat? Mwah. Ik vond het wel lekker, op zich, maar het was me iets te scherp voor een drankje. De eigenaar vroeg mij nog of ik 'medium' of 'spicey' wilde (er gaat Tabasco in), en ik antwoordde 'medium'. Nou, als dit medium was.... Poe! Ik ben niet echt gek op pittig eten, pittige drankjes kan ik nu voortaan ook wel laten staan.

Hier ook het bewijs voor dit doel:













Weer twee doelen afgestreept!

Geen opmerkingen: