23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

7 juni 2011

Terug van weggeweest - & Wereldgerechten =)

Mijn tripje naar Londen vorige week was heel geslaagd. Ik had het echt even nodig om eruit te zijn en het was heel leuk om een paar dagen in het centrum van een wereldstad te vertoeven. Naast de typisch toeristische dingen (de Tower, London Eye, Buckingham Palace) hebben we ook wat meer bijzondere uitstapjes gemaakt: we zijn naar Hampton Court Palace geweest (waar Henry VIII woonde met elk van zijn 6 vrouwen) en hebben op West End de musical Les Misérables gezien. Leuk weekje gehad dus!

Nu weer terug naar waar het op deze blog om draait: de doelen. Ik heb de afgelopen tijd weer twee nieuwe wereldgerechten gemaakt voor doel 57, waarmee het totaal aantal gemaakte gerechten nu op 10 van de 25 ligt.

Surinaamse Roti
Dit gerecht heb ik zó lang geleden gemaakt, dat ik eigenlijk niet eens meer weet of het lekker was (waarschijnlijk wel, als het niet te eten was had ik het wel onthouden...). Ik weet alleen nog dat het, wederom, erg weinig was om met drie personen van te eten. Hier in ieder geval nog een foto.



Chinese Kantonese Kip
Dit gerecht heb ik enkele weken geleden samen met mijn oppaskind, Milan, gemaakt. Ik vond de basis (chinese eiernoedels) lekker, evenals de kip-met-saus. Minder vond ik echter het feit dat er een Chinees groentepakket in ging. Ik ben nooit zo'n fan van kant-en-klare groentepakketten - liever snij ik zelf verse groenten, en maak ik er mijn eigen combinatie van. In die pakketten gaat alles naar elkaar smaken. Met enige aanpassing (dus eigen groenten ipv een pakket) zou ik dit gerecht nog wel eens willen proberen, dan bevalt het vast beter.

PS. Ik heb de poll even opnieuw aangezet, aangezien ik gedurende de looptijd geen blogs heb gepost. Als je al had gestemd, graag nog eens stemmen dan =).

2 opmerkingen:

Kim zei

Ik heb 'Les Miserables' twee keer in Nederland gezien. Prachtige musical he?!

Mineomin zei

Die Surinaamse Roti ziet er wel lekker uit toch! Dat ga ik eens opzoeken :)