23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

13 juni 2011

#100: Freerice.com

Al een tijdje ben ik bezig om voor doel 100 op Freerice.com 10.000 graankorrels te verzamelen. Inmiddels is het weleens tijd voor een blogje over deze website.

www.freerice.com
De website freerice.com is een initiatief van het Verenigde Naties World Food Programme met twee doelen. Ze werken hard om wereldwijd voor gratis onderwijs te zorgen, en proberen het hongerprobleem te verkleinen door rijst te doneren aan mensen die dat nodig hebben. Door op freerice.com vragen te beantwoorden kun je meewerken aan dit laatste doel: voor iedere goed beantwoorde vraag gaan er 10 rijstkorrels naar dit project.


Ja maar, wat voor vragen dan?!
Freerice.com werkt met kennisvragen in verschillende categorieën. Ik dacht zelf eigenlijk altijd dat er alleen vragen waren over het Engelse vocabulaire, maar kwam er onlangs achter dat er allerlei verschillende onderwerpen zijn. Zo kun je vragen krijgen in de categorie 'wiskunde' (erg makkelijk), 'Engels' (vocabulaire of grammatica), 'Kunst' (erg moeilijk), 'Aardrijkskunde' (o.a. 'hoofdsteden', leuk!) en 'Scheikunde' (niet te doen). De vragen worden moeilijker naarmate je langer speelt en het is leuk om te ontdekken hoe goed je nu echt ergens in bent.

Voortgang van doel #100
Inmiddels heb ik 3140 graankorrels gedoneerd en ben ik dus op ruim 30% van dit doel. Nu ik echter heb ontdekt dat er vragen zijn in andere categorieën (ik zie nu ineens dat er ook het onderdeel 'literatuur' is, dat ga ik zo proberen!), denk ik dat ik dit doel snel voltooid heb. Dat betekent overigens niet dat ik er dan mee ga stoppen - ik vind het tenslotte toch al leuk om mijn kennis op de proef te stellen; en dat wordt alleen maar meer als je er ook nog een goed doel mee steunt. Doen dus!

Geen opmerkingen: