23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

8 juni 2011

Een DZP in een DZP

Op dit moment heb ik 31 doelen gehaald, in 464 dagen. Je hoeft geen genie te zijn om te begrijpen dat ik in dit tempo nooit alle 101 doelen binnen de 1001 dagen ga halen. Nu zijn er wel veel doelen die ik nog niet gehaald kán hebben (bijvoorbeeld 'elke maand een Disneyfilm kijken'), maar toch loop ik wel een beetje achter.

Gelukkig is inmiddels mijn favoriete periode van het jaar aangebroken: het warme deel met de vele vakanties en vrije dagen. Op 30 juni ben ik klaar met mijn stage en ook zijn dan als het goed is al mijn mastervakken (bijna) afgerond. Daarna hoef ik dus alleen nog 'maar' mijn scriptie te schrijven. Vooral het einde van stage gaat ervoor zorgen dat ik meer tijd over heb - tijd die ik dus onder meer aan dit project kan besteden! Vandaar dat ik besloten heb mezelf een extra deadline te geven. Ik wil, wanneer de zomer is afgelopen, minimaal 10 doelen hebben afgerond.

Deadline
Op 30 september 2011 (op die dag komen Jouke en ik terug van vakantie, vandaar deze datum) wil ik 41 doelen afgerond hebben. Dat betekent dus dat ik nu nog 114 dagen heb om 10 doelen te behalen. Op 30 september heb ik dan, als dit lukt, 41 doelen behaald in 578 dagen - dat brengt me een stuk verder op schema!

Welke doelen?
Ik heb 10 doelen geselecteerd die mogelijk haalbaar zijn binnen deze termijn. Dit mini DZP is uiteraard ook gehaald als ik 10 andere doelen heb gehaald, maar deze lijken me het meest praktisch.

Het lijstje:
13. Minimaal 3 planten in huis hebben
20. Het balkon opfleuren
33. 'Le Petit Prince' lezen in het Frans
39. Een maand lang geen enkele keer de lift nemen
43. Alle burgers van MacDonalds proberen
46. Een Bloody Mary drinken
61. Op het strand de zon zien opgaan

Via weheartit.com


67. Een pretpark in Duitsland bezoeken
71. Een concentratiekamp bezoeken
95. Minimaal vijf keer bloed gedoneerd hebben

Naast de doelen die ik op 30 september gehaald wil hebben, wil ik met vijf doelen die op dit moment in progress zijn, op de helft komen. De doelen die ik hiervoor heb uitgekozen:
30. Alle kinderboeken van Roald Dahl in het Engels lezen (nu 6/15, dan 9/15)
45. Tien verschillende taarten bakken (nu 4/10, dan 5/10)
49. Uit elk kookboek twee recepten maken (nu 4/20, dan 10/20)
57. Alle Knorr wereldgerechten proberen (nu 10/25, dan 13/25)
81. Mijn parfumcollectie uitbreiden naar 10 geurtjes (nu 4/10, dan 5/10)

Met deze 15 geselecteerde doelen heb ik de komende drie maanden een duidelijke focus. As always, I'll keep you posted!

Geen opmerkingen: