23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

24 mei 2011

64. Fotoalbums!

Voor doel 64 is het de bedoeling dat ik een fotoalbum maak van iedere vakantie. Als je nu denkt dat ik hierbij ouderwets aan het knippen & plakken sla, dan heb je het mooi mis =P.

Ik ben niet zo vreselijk creatief (tenminste, niet als het op het echte knutselwerk aankomt) en ik ben dus ook niet echt fan van fotoalbums maken. Gelukkig heeft de huidige techniek van digitale fotografie hier een uitkomst voor gevonden: kant en klare fotoalbums! Je hoeft alleen maar een programmaatje te downloaden, je foto's erin te slepen, een achtergrond te kiezen en hopla, een fotoalbum.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat het niet helemáál zo makkelijk is als ik het nu schets. Je moet tenslotte eerst wel even je foto's uitzoeken (en wij hadden zo'n 400 foto's van de vakantie in Portugal, het is dus wel even flink schiften). Daarna ga je aan het puzzelen met het digitale fotoprogramma, dat uiteraard niet volledig meewerkt. Sommige foto's worden te groot, te klein, te rechthoekig, uitgerekt of worden gewoon in het geheel niet in het album opgenomen. Met wat tijd en moeite zijn deze problemen echter wel op te lossen (hoewel er in een vorige fotoalbum toch een foutje in is geslopen: mijn ouders bleken in New York van de ene op de andere minuut plotseling 40 kilo aangekomen te zijn, en dan vooral in de breedte =P).

Voor dit doel wil ik dus van iedere vakantie een fotoalbum maken. Nu doe ik dit al een tijdje, ik heb dan inmiddels ook albums van Jouke en mij in Italië, Egypte, Normandië, New York en Portugal. Wat is nu het probleem? De tijd! En dan wel de tijd waarop ik die albums uiteindelijk maak - gemiddeld zo'n twee weken voor we alweer op vakantie gaan. In de volgende zomer dus, inderdaad. Afgelopen maand heb ik het album gemaakt van onze vakantie in Portugal (augustus 2010), de maand hiervoor het album van New York (juni 2010). Je ziet dat ik niet zo heel snel ben, maar ach, beter laat dan nooit. Hier in ieder geval het resultaat.


Tijdens DZP komen er in ieder geval nog twee albums bij: één van onze zomervakantie dit jaar (naar Andalusië, Zuid-Spanje), en één van onze geplande rondreis door de VS volgend jaar. Dat laatste album wordt waarschijnlijk een maatje groter =).


PS. De enquête is inmiddels weer gesloten. De uitslag? Gevulde paddenstoelen met spek en spinazie! Die ga ik binnenkort maken, een blogje volgt. =) Ik ga volgende week ook beginnen in 'Oliver Twist', de uitslag van de vorige poll. Komt mooi uit, aangezien ik dan in Londen ben, heel toepasselijk dus!

Geen opmerkingen: