23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

25 juli 2010

Update lopende doelen

Even een korte update van wat lopende doelen. Ik ben nog steeds met veel doelen bezig, maar heb de laatste tijd geen doelen meer afgerond. Daar komt als het goed is de komende maand weer verandering in ;).

26. Alle Agatha Christie - vijflingen bezitten
Vanaf mijn twaalfde ben ik al gek op detectives. Ik vind het heerlijk om een paar 100 bladzijden lang te raden wie het gedaan heeft (ik heb het nooit goed, maar toch). Favoriet zijn Engelse detectives (denk aan Midsomer Murders, Inspector Morse..), en dan vooral Agatha Christie. In Nederland zijn haar boeken onder meer als 'vijflingen' uitgebracht - 21 bundels van 2 volledige boeken en 3 korte verhalen. Aangezien ik nooit genoeg krijg van Hercule Poirot, Miss Marple en Tommy & Tuppence, heb ik enkele jaren geleden al besloten dat ik ooit eens de collectie compleet wilde hebben. Nu is het alleen zo dat deze vijflingen bijna niet meer nieuw te verkrijgen zijn, en als ze wel te krijgen zijn, dan zijn ze erg duur. Daarom ben ik ooit begonnen met het verzamelen van de boeken in tweedehands boekwinkeltjes, op rommelmarkten en in boekenkasten van familieleden. Dit is inmiddels een sport geworden: ik weiger nu de nog ontbrekende delen gewoon te bestellen op bol.com, ik wil mijn collectie op dezelfde manier compleet maken. Gelukkig zoekt mijn familie al bijna net zo fanatiek mee - mijn moeder heeft afgelopen weekend het nog ontbrekende deel 18 gevonden. Ik heb nu nog 855 dagen om de laatste twee te vinden: deel 15 en deel 21. Mocht je ze hebben liggen, dan hou ik me aanbevolen...!

33. A-Z: Films
Inmiddels heb ik 10 van de 26 films voor dit lijstje gekeken (ik heb overigens wel meer films gezien, alleen beginnen er verrassend veel films met de letter S...). Het complete lijstje tot nu toe (nieuwe toevoegingen met commentaar):

A. Amélie (<3 de muziek)
B. Breakfast at Tiffany's
E. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
F. Forrest Gump (...and that's all I have to say about that.)
I. Ice Age (ahwww.)
J. Jesus Christ Superstar
N. The Notebook
P. The Pianist
S. The Sound of Music

37. Een half uur kunnen hardlopen
Als je deze blog al vanaf het begin leest, weet je dat ik volgens een schema het hardlopen opbouw naar het half uur. Na een paar weken pauze (ik weiger te hardlopen wanneer het 25+ graden is), ben ik afgelopen week weer begonnen. Inmiddels zit ik op een totaal van 22 minuten hardlopen per 30 minuten, alleen zitten hier nog wel wandelpauzes tussen. Deze worden echter steeds korter, en aankomende twee weken ga ik de mijlpaal van 10 minuten lopen zonder wandelpauze bereiken.

Ik werk dus nog gestaag aan deze, en andere, doelen - binnenkort update ik weer andere doelen, met foto's (hint: doel 35, 57 en 58!).

1 opmerking:

Linda zei

Hoi!

Ik heb deel 21 en je mag hem hebben...
aalderinklinda apenstaartje jaahoe punt kom...