23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

6 juli 2010

48. Een week vegetarisch eten

Deze week heb ik als doel 'een week vegetarisch eten'. Wat betreft het ontbijt en de lunch is dit niet zo moeilijk: ik moet er alleen even op letten geen vleeswaren te nemen, en geen vis door salade te doen. Het avondeten was iets lastiger, ik moest even uitzoeken wat goede vleesvervangers zijn.

Ik ben er zondag mee begonnen, toen heb ik een vegetarische pizza gegeten. Die neem ik echter wel vaker, dus dat was nog niet echt een uitdaging =P. Gisteren heb ik een vegetarische vleesvervanger (een vegaschnitzel) gemaakt. Dit was wel lekker, alleen smaakte het niet naar vlees - dus het is geen echte vervanger. Verder heb ik deze week o.a. nog pasta op het menu staan (waarbij ik het gehakt vervang door paddenstoelen), mie (met boontjes ipv kipfilet) en een vegetarisch aardappelschoteltje. Moet lukken dus.

Ik vind het niet echt moeilijk om geen vlees te eten, alleen merk ik dat ik het soms gewoon vergeet. Zondag at ik als lunch een restje Chinese rijst, waarbij Jouke me net op tijd waarschuwde dat er stukjes ham in zaten. Ik denk er gewoon niet aan om geen vlees te eten. Het is interessant om eens uit te proberen, maar echt vegetarisch zal ik nooit worden - af en toe een McKroket is toch veel te lekker om te laten liggen ;).

2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk hè, zo'n barbeque ;)

Moniek zei

Ach ja.. Ik had hetzelfde bij een week alleen thee en water drinken. Ik dacht dat het een makkie zou worden met het warem weer, maar juist dan heb je geen honger en moet je af en toe je suikers halen uit een glas sap of zo... better luck after summer! xox Mo