23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

3 mei 2010

93. Een maand gezond eten

Met doel 93, een maand lang gezond eten, ga ik aankomende donderdag beginnen. Het lijkt me niet zo heel moeilijk - ik eet sowieso al behoorlijk gezond. Ik eet eigenlijk volgens het principe 'maandag t/m vrijdag gezond, dan mag zaterdag/zondag wat minder gezond zijn'. Dit is makkelijk vol te houden, maar in het weekend komt er dan wel vaak een zak chips, een pizza of een lekker stukje brie aan te pas. Eigenlijk geen probleem natuurlijk, maar nu wil ik wel eens een maand écht alleen gezond eten. Ik ga hier dus donderdag mee beginnen (woensdag komen Joukes broer, zus en zwager hier, en dan willen we patat of chinees gaan halen, dus heb ik besloten die dag als laatste ongezonde dag te bestempelen).

De regels voor de supergezonde maand:
- Geen chips, popcorn, koekjes of andere lekkernijen
- Geen ongezond avondeten (pizza, patat, shoarma etc)
- Geen alcohol, behalve rode wijn (alleen in het weekend)
- Geen frisdrank
- Geen vet broodbeleg (zoals leverworst en gebakken eieren)

Verder blijf ik uiteraard wel normaal eten, gewoon ontbijt/lunch/avondeten, veel water en thee, soms koffie en eventueel een gezond tussendoortje.

Ik zal deze maand (dus 6 mei t/m 5 juni) dagelijks een lijstje posten van wat ik heb gegeten.

Wens me succes!

Geen opmerkingen: