23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

1 mei 2010

19. Een plant een maand lang in leven houden

Gezien mijn totale gebrek aan groene vingers (of andere groene lichaamsdelen), in combinatie met een plantenetend huismonster, mag het een wonder heten als hier in huis een cactus langer dan een week in leven blijft. Vandaar doel nummer 19: het minimaal een maand in leven houden van een plant.

Na het nemen van de nodige voorzorgsmaatregelen (plant geplaatst in een deel van het huis dat niet toegankelijk is voor de kat, herinneringspost-its opgehangen met 'geef plant water' en 'praat tegen plant' - dat schijnt te moeten), ben ik de uitdaging de afgelopen maand aangegaan. Jouke had een Paasplant voor me meegenomen (dit is meteen het bewijs dat de plant inderdaad een maand in leven is gebleven: het bordje met 'vrolijk Pasen' zit er nog in).

Ondanks enkele problemen is het redelijk makkelijk gelukt. De haan heeft het helaas niet goed overleefd (in een onbewaakt moment is Joey ermee vandoor gegaan, waarna ik twee dagen lang overal veertjes vond...), maar verder ziet het plantje er nog hetzelfde uit, dankzij mijn goede zorgen.

Hier is het bewijs:
Image and video hosting by TinyPic

Weer een doel behaald!

2 opmerkingen:

Moniek zei

haha zo'n bloemstukje geldt toch niet als een plant, man :P nog maar eens proberen, maar nu met een echte plant!

Lauraa. zei

hee, het heeft blaadjes & bloemetjes, dus het is een plant! en het leeft nog steeds (H)