23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

13 januari 2011

33. A-Z: Films, de 'F', de 'H' en de 'R'

Zo, dat is al even geleden! Ik heb een tijdje niet geblogd omdat ik het erg druk had (en heb). Ik ben inmiddels met mijn stage begonnen en dit neemt, samen met studie/werk/sport en de broodnodige sociale afleiding, de nodige tijd in beslag. De komende tijd zal ik meer bloggen, I promise!

Eerst een blogje over doel 33: het kijken van 26 films die ik nog nooit heb gezien, beginnen met de letters van het alfabet. Ik heb afgelopen weken drie nieuwe films gezien, die ik allemaal aan dit doel kan toevoegen. Hier een kleine bespreking ervan.

F: 'A few good men'
Vorige week was deze film met Tom Cruise en Jack Nicholson op TV. Volgens Jouke was dit een erg goede film - en aangezien ik nog een film met een F nodig had, hebben we deze gekeken. Het verhaal draait om twee militairen op Guantanamo Bay, die een andere gevangene vermoord lijken te hebben. Tom Cruise en Demi Moore, advocaten bij de marine, geloven hier niet in en besluiten de zaak uit te zoeken. De film moest even op gang komen - pas wanneer het proces begint (na zo'n 45 minuten), wordt het erg meeslepend. Vooral het beroemde kruisverhoor van Jack Nicholson was heel spannend om te zien. Goede film, en leuk om Jack Nicholson eens als de bad guy te zien.



H: 'The Holiday'
Deze romantische komedie draait om Kate Winslet, een Engelse journaliste, en Cameron Diaz, een Amerikaanse directrice van een bedrijf dat filmtrailers maakt. Beiden zitten er na een mislukte relatie helemaal doorheen. Via een website waarop mensen hun huizen tijdens een vakantie kunnen ruilen, ontmoeten zij elkaar en besluiten een paar weken van locatie te verwisselen. Ik denk dat het een echte chickflick is, aangezien Jouke er helemaal niets aan vond en ik juist wel =P. Ik heb er erg om kunnen lachen en vond het erg leuk een film te zien die zich zowel in Groot-Brittannië als in de Verenigde Staten afspeelt. Aanrader voor vrouwen :).



R: 'The Reader'.
Ontzettend goede film. In de jaren '50 in Berlijn heeft een vrouw van 35 (Kate Winslet) een korte affaire met een jongen van 17. Na de afloop van die affaire zien ze elkaar nooit meer. De jongen gaat rechten studeren en is, als onderdeel van zijn studie, toeschouwer bij de 2e Neurenberger Processen. Hier blijkt dat Kate Winslet één van de bewaaksters van Auschwitz is geweest. Een heel erg goede film, die je met een heel naar en onbestemd gevoel achter laat. De film zorgt dat de bewaaksters van Auschwitz menselijk worden, je gaat zelfs met ze meevoelen. Op een gegeven moment betrapte ik me er op dat ik hoopte dat ze (Kate) vrijgesproken zou worden - waarna ik me realiseerde dat ze natuurlijk zwaar gestraft zou moeten worden. Een heel nare film die ik iedereen aan kan raden.

Geen opmerkingen: