23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

16 januari 2011

57. Wereldgerechten: Risotto & Dürum

Het schiet aardig op met dit doel, ik heb inmiddels 7 van de 25 wereldgerechten gemaakt. De laatste twee die ik heb klaargemaakt zijn de Italiaanse Risotto en de Turkse Dürum.

De Italiaanse risotto was lekker. Ik moet wel zeggen dat ik zelfgemaakte risotto (volgens het recept van Jamie Oliver) lekkerder vind. De wereldgerecht-risotto wordt meer een soort rijstgerecht, het is veel droger dan 'echte' risotto. Wel lekker dus, maar volgende keer maak ik het weer zelf, zonder pakje ;-).



De Turkse Dürum was wel echt een succes. Ik ben zelf niet zo heel erg gek op wraps, taco's, tortilla's en chappati's (wat volgens mij bovendien allemaal min of meer hetzelfde is...), maar Jouke houdt er wel erg van. Ik vond dit 'gevulde pannenkoekjes' gerecht vooral lekker vanwege de yoghurtsaus. Wel heb ik hier weer extra groenten aan toegevoegd, voor de gezonde touch. Dat is wel een nadeel van de wereldgerechten: als je je puur aan het recept met toegevoegde ingrediënten houdt, zit er altijd te weinig groente in (zowel naar mijn smaak als volgens de richtlijn van het voedingscentrum). Daarom gooi ik er altijd nog wel een extra paprika of wat champignons of tomaten doorheen. Op die manier worden de wraps bovendien iets gevulder, is ook weer lekkerder :).





(Op de tweede foto houdt Jouke de wrap dicht, het bleef niet echt mooi zitten =P)

2 opmerkingen:

Angélique zei

Dat ziet er lekker uit!

Lauraa. zei

Dat was het ook! En wat een leuke blog heb je :)