23-jarige student met een voorliefde voor schoenen, boeken en (slechte) tv-series.
Zie hier of ik een doorzetter of een eeuwige uitsteller ben.

De doelen:
De Lijst

12 juni 2010

82. Eén eng ding

Doel 82: twee dingen doen die ik eigenlijk eng vind. Eén hiervan was snel bedacht: ik heb last van hoogtevrees, dus dat is iets hoogs beklimmen. Het tweede wist ik echter niet, maar dat heeft zich vanzelf aangediend.

Enkele weken geleden kreeg ik een mailtje met de vraag of ik mijn mening wilde geven in een radioprogramma van de EO, met als onderwerp het bewust níet beginnen aan kinderen. Het is inmiddels in mijn omgeving wel bekend dat het in mijn situatie moeilijk is om kinderen te krijgen, door de medische achtergrond van mijn zusjes. Mij werd dus gevraagd of ik hierover wilde meepraten in een radioprogramma.

Ik heb er even over na moeten denken - het is toch vrij moeilijk om zoiets persoonlijks met de hele wereld (althans, met de 10 mensen die naar de EO luisteren =P) te delen. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen het gewoon maar te doen - tenslotte weet iedereen in mijn omgeving toch al hoe het zit.

Vorige week ben ik door de EO gebeld voor een uitgebreid interview over mijn situatie. Ik heb uitgelegd hoe de medische geschiedenis in elkaar zit, hoe moeilijk de beslissing is en hoe Jouke en ik hier in staan. Vervolgens is gisteren het radioprogramma daadwerkelijk opgenomen. Ik was van te voren wel érg zenuwachtig (trillende handen en een droge mond...), maar uiteindelijk viel het mee. Eerst kwamen mensen aan het woord die om diverse redenen (medisch, psychisch, religieus) besloten hebben geen kinderen te krijgen, daarna kwam ik in de uitzending als 'degene die nog twijfelt over de beslissing'. Ik ben maar kort aan het woord geweest, maar heb geloof ik wel het dilemma duidelijk kunnen maken.

Ik ben best trots op mezelf dat ik dit heb durven doen - dat ik zoiets persoonlijks en moeilijks heb kunnen delen. Het eerste 'enge ding' is dus gedaan!


PS. Wil je me nog horen? Het programma wordt 26 juni van 09:00 tot 10:00 uitgezonden. Ik ben rond 09:30 aan de beurt!

Geen opmerkingen: